جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات

مرکز جراحی مغز و اعصاب ایران

جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات

مرکز جراحی مغز و اعصاب ایران

جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات , دیسک کمر , آندوسکوپی مغز و قاعده جمجمه

  • ۰
  • ۰

جراح مغز و اعصاب شامل درمان طیف وسیعی از بیماریها میشود که حتی ممکن است نیاز به جراحی نداشته باشند مثل بیرون زدگی دیسک کمر و گردن که ممکن است با دارو و فیزیوتراپی درمان شوند یا نیاز به جراحی‌های بسته مثل لیزر و اوزون داشته باشند و در مواردی هم جراحی باز کمک خواهد کرد. تعداد زیادی از سایر بیماریهای ستون فقرات هم میتوانند توسط جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات درمان شوند مثل سرخوردگی مهره، تنگی کانال نخاعی، انحراف ستون فقرات، شکستگیها و دررفتگی‌ها، عفونتها و در نهایت تومورهای نخاع و مهره‌ها.
گروه دیگری از بیماریهایی که لازم است برای درمان آنها به جراح مغز و اعصاب مراجعه کرد مربوط به مغز میشوند مثل تومورهای مغزی، آدنوم هیپوفیز، خونریزی مغزی، اختلالات عروقی مثل آنوریسم و کلافه‌های شریانی وریدی، مشکلات مادرزادی مثل سندروم کیاری، هیدروسفالی، ضربه مغزی و شکستگی‌های جمجمه. از طرف دیگر بیماریهایی هستند که گرچه معمولا توسط همکاران نورولوژیست (داخلی مغز و اعصاب) درمان میشوند اما گاهی درمانهای جراحی میتواند در موارد مقاوم که به هیچ درمان دارویی پاسخ نمیدهند موثر باشد مانند صرع، پارکینسون و تعدادی از اختلالات حرکتی مشابه، بیماریهای عصبی عضلانی که برای تشخیص قطعی آنها ممکن است نمونه برداری مورد نیاز باشد و سکته‌های مغزی وسیع که سبب تورم شدید مغز و بالا رفتن فشار داخل جمجمه میشوند.
درمان جراحی با اشعه یا گامانایف هم در برخی ضایعات توموری یا عروقی بکار میرود. بخش دیگری از فعالیت جراحان مغز و اعصاب در کنترل درد است، مثل نورالژی یا درد برق آسای صورت، درد مفاصل ستون فقرات و کلا انواعی از درد که در اثر تحریک عصبها و التهاب آنها ایجاد میشوند و امروزه بصورت پی پی حوزه‌های جدیدی وارد حیطه فعالیت بهترین جراح مغز و اعصاب میگردد.

  • ۹۸/۰۹/۲۱
  • amirhossein asri

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی